پژوهشگر نهج‌البلاغه: ریشه تبعیض در بعضی خواص جامعه نهفته هست / خوی اشرافیت جلوداران صف اسلام را به مسلخ نابودی کشاند- اخبار فرهنگی – اخبار تسنیم

به گفته خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، از با اهمیت‌ترین مسائل پیش روی پیشرفت و توسعه اقتصادی کشورها که همه نظام‌های اقتصادی در هر سطح و رتبه‌ای با آن روبه رو هستند، فساد اقتصادی هست به چه دلیل که به فراخور این مسئله، از یک سو زمینه‌های بروز نظام طبقاتی فراهم و از دیگر سو مسائلی همچون ربا، تبعیض و بی‌عدالتی در جامعه دامن زده می‌شود.

از این جهت سلامت اقتصادی و عدم وقوع فساد در ادیان آسمانی به ویژه دین اسلام همواره مورد تأکید قرار گرفته هست. بر پایه آموزه‌های قرآن، سعادت ابدی انسان در پرتو یکتاپرستی در کنار سلامت امور اقتصادی و پرهیز از هرگونه فسادانگیزی معرفی شده هست. همچنین این آیات وحیانی گویای آن هست که فساد اقتصادی تأثیرات منفی فراوانی از بُعد مادی و معنوی بر یک جامعه ایجاد می‌کند لذا می‌توان گفت اقتصاد از ارکان اساسی جوامع محسوب می‌شود که در صورت تزلزل آن، پایه‌های هر حکومتی با لغزش اساسی مواجه شده و آن را در آستانه نابودی قرار می‌دهد. بر این اساس مطالعه تاریخ صدر اسلام و نحوه ترویج فساد اقتصادی در جامعه پس از رحلت رسول خدا(ص) و نحوه برخورد امیرالمؤمنین(ع) با این معضل اجتماعی در وقت حکومتشان، تبیین مناسبی فراروی مسئولان اجرایی کشور قرار می‌دهد.

در این باره با سیدمحمدمهدی جعفری، محقق، مؤلف و شارح نهج‌البلاغه گفت‌وگویی انجام دادیم. آشنایی با نهج‌البلاغه، آموزش نهج‌البلاغه، پرتوی از نهج‌البلاغه سه جلد از با اهمیت‌ترین آثار جعفری در زمینه نهج‌البلاغه هست. وی که استاد بازنشسته دانشگاه شیراز هست، از شاگردان آیت‌الله طالقانی محسوب می‌شود. در سال ۱۳۴۹ به پیشنهاد استاد خود کار ترجمه کتاب علی بن ابی‌طالب(ع) نوشته عبدالفتاح عبدالمقصود را شروع کرد. جلد اول این کتاب ـ که به گفتهٔ علامه امینی در جلد سوم «الغدیر» بهترین اثر درموردٔ علی بن ابی‌طالب(ع) هست ـ در سال ۱۳۳۵ به وسیله آیت‌الله طالقانی ترجمه شد، ولی وی به دلیل گرفتاری‌های علمی، اجتماعی و سیاسی، از ترجمهٔ جلدهای بعدی بازماند.

مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

هسته اولیه تبعیض در صدر اسلام

* از با اهمیت‌ترین معضلات جوامع اسلامی وجود نظام طبقاتی، تبعیض و بی‌عدالتی هست. این مسئله به ویژه در تاریخ پس از وفات رسول گرامی اسلام(ص) به وضوح دیده می‌شود. با توجه به مطالعاتی که شما در زمینه تاریخ اسلام به ویژه نهج‌البلاغه داشتید، زمینه‌های ایجاد این بی‌عدالتی را در چه مسئله‌ای دیدید؟

 عمر بن خطاب به عنوان دومین خلیفه اهل سنت به این نتیجه رسید که تقسیم غنائم میان افراد نباید به طور مساوی باشد. به این معنی کسانی که سابقه‌ای در اسلام دارند،‌ هجرت کردند و در جهادهای مختلف شرکت داشته‌اند، باید نسبت به سایرین واجد امتیاز بیشتری باشند. لذا کسانی که از شروع اسلام تا فتح مکه با پیامبر(ص) همراهی کردند، امتیاز بیشتری نسبت به سایرین داشتند و از فتح مکه به پس همه با هم متساوی بودند.

از این جهت سابقه‌داران، مجاهدان و مهاجران در وقت تقسیم مال، گاهی تا ۱۲ هزار درهم دریافت می‌کردند و آنها که از فتح مکه به پس اسلام آورده بودند، ۲۰۰ درهم. به این معنی اختلاف یک به ۶۰ ایجاد کردند و همین مسئله سبب شکاف طبقاتی میان مردم جامعه شد. از این جهت هر اندازه فتوحات مسلمانان بیشتر اختلاف طبقاتی، تبعیض و رانت‌خوا ری ملموس‌تر می‌شد؛ چون هر دفعه که اسلام پیروز می‌شد، غنائم بیشتری نصیب مسلمانان می‌شد و از میان این غنائم، سابقه‌داران بهره بیشتری دریافت می‌کردند.

در دوران خلیفه سوم، نه تنها این امتیازدهی را به رسمیت شناخت بلکه متأسفانه در میان اقوام بنی‌امیه‌ای خویش که قریب به اتفاق از مسلمانان پس از فتح مکه بودند، امتیاز فراوانی قائل شد و به آن‌ها مقدار زیادی از غنائم و غیر غنائم به این معنی از بیت‌المال داد و سبب شد این شکاف بیش از گذشته شود و همین امر سبب شورش علیه عثمان شد و به قتل وی انجامید.

بنابراین مساوات آن نیست که هرکس ابتکار و سرمایه‌ای دارد باید از حق بیشتری برخوردار باشد بلکه به این معناست آنچه که متعلق به عموم افراد جامعه هست، رعایت شود در غیر این صورت مردم طاقت همراهی با حکومت را نخواهند داشت. این مسئله باید جدی گرفته شود. بهترین راهکار هم رفع تبعیض و بی‌عدالتی هست.

امام علی(ع) که به خلافت دست یافت، نخستین اقدامی که از نظر اجتماعی و اقتصادی انجام داد، رفع تبعیض و از میان برداشتن امتیازات طبقاتی بود. به آن‌هایی که مطابق با سنت عمر بن خطاب ادعای سابقه، هجرت و جهاد می‌کردند، می‌فرمود یا شما این کارها را ازبرای خدا انجام دادید یا ازبرای به دست آوردن امتیاز؛ درصورتیکه ازبرای خدا انجام دادید، خداوند در روز قیامت بر اساس نیت‌ و ایمان‌تان به شما پاداش می‌دهد. در اینجا من مسئول حقوق افراد هستم و تفاوتی میان عرب و عجم و باسابقه و بی‌سابقه نمی‌گذارم. من از منظر مسئولیتی که نسبت به این‌ها دارم، همه را یکسان مورد توجه قرار می‌دهم و حقوق همه نزد من یکسان هست. لذا تا حدی که توان داشت به هیچ وجه اجازه نمی‌داد حقوق کسی در هر نقطه‌ای که قرار دارند ضایع شود.

به عنوان نمونه یکی از یاران حضرت به نام عبدالله بن زمعَة خدمت ایشان رسید. به دلیل نیازی که داشت مقدار بیشتری مال از امام درخواست کرده بود. (۲۳۲ نهج). آن حضرت فرمود «إِنَّ هَذَا الْمَالَ‏ لَیْسَ‏ لِی وَ لَا لَکَ وَ إِنَّمَا هُوَ فَیْ‏ءٌ لِلْمُسْلِمِین‏ وَ جَلْبُ أَسْیَافِهِم‏؛ این مال نه متعلق به من و نه متعلق به توست. این غنیمتی هست که به مسلمانان بازگشته و با شمشیرهایشان آن را به دست آورد‌ه‌اند.» حضرت ادامه می‌دهند «فَإِنْ شَرِکْتَهُمْ‏ فِی حَرْبِهِمْ کَانَ لَکَ مِثْلُ حَظِّهِمْ وَ إِلَّا فَجَنَاةُ أَیْدِیهِمْ لَا تَکُونُ لِغَیْرِ أَفْوَاهِهِم‏؛ درصورتیکه در جنگ آن‌ها شرکت‌ داشته‌ای، بهره تو هم مانند سهم هر یک از آن‌هاست وگرنه اموال دست آن‌ها ازبرای دهان‌های دیگران شایسته نیست».

امام علی(ع) ازبرای حفظ بیت‌المال به برادرش رحم نشان نداد

* گاهی در میان مردم این تصور ایجاد می‌شود که مسئولان به دلیل شایستگی و تمایزی که نسبت به سایرین دارند، امتیاز دادن آن‌ها به خویشاوندان‌شان طبیعی هست. آیا این تصور صحیحی هست؟

ازبرای کسی که عدالت ندارد اینگونه هست؛ اصل امتیاز دادن باید بر اساس شایستگی‌های افراد باشد. امام علی(ع) حتی در قبال برادر خویش عقیل بابت بیت‌المال رحمی قائل نبود. امیرالمؤمنین(ع) ضمن خطبه‌ای فرمودند: «به خدا سوگند عقیل را در آخر بینوایى دیدم، از من خواست تا یک صاع از گندم شما مردم را به وی ببخشم، در حالى که فرزندانش را از شدت فقر آشفته موى و گردآلود با چهره‌اى نیلین مى‌دیدم. چند دفعه نزد من آمد و خواهش خود مکرر کرد و من همچنان به وی گوش مى‌دادم و وی پنداشت که دینم را به وی مى‌فروشم و شیوه خویش وا مى‌گذارم و از پى هواى وی مى‌روم. پس پاره آهنى را در آتش گداختم و تا مگر عبرت گیرد، به تنش نزدیک کردم. عقیل همانند بیمارى ناله سر داد و بیم آن بود که از حرارتش بسوزد. گفتم: اى عقیل نوحه‌گران در عزایت بگریند، آیا از حرارت آهنى که انسانى به بازیچه گداخته هست مى‌نالى و مرا از آتشى که خداوند جبار به خشم خود افروخته بیمى نباشد؟ تو از این درد مى نالى و من از حرارت آتش ننالم؟»

جالب هست امام(ع) نه تنها در مسائل مالی و اقتصادی اهل انصاف و عدالت بود و خویشاوندان و فرمانداران خویش را دعوت به این مسئله می‌کرد و گاهی آن‌ها را مورد عتاب قرار می‌داد بلکه از جهت رفتاری نیز اینگونه بود. در نامه‌ای خطاب به محمد بن ابی ابوبکر زمانی که وی را راهی مصر کرد می‌فرماید «فَاخْفِضْ لَهُمْ جَنَاحَکَ‏ وَ أَلِنْ لَهُمْ جَانِبَکَ وَ ابْسُطْ لَهُمْ وَجْهَکَ وَ آسِ‏ بَیْنَهُمْ‏ فِی اللَّحْظَةِ وَ النَّظْرَةِ؛ با مردم فروتن باش، نرمخو و مهربان باش، گشاده رو و خندان باش. در نگاه‏هایت، و در نیم نگاه و خیره شدن به مردم، به تساوى رفتار کن‏ تا بزرگان در ستمکارى تو طمع نکنند». حضرت در بیان دلیل این رفتار  فرمودند: «تا بزرگان در ستمکارى تو طمع نکنند، و ناتوان‏ها در عدالت تو مأیوس نشوند؛ حَتَّى لَا یَطْمَعَ الْعُظَمَاءُ فِی حَیْفِکَ لَهُمْ‏ وَ لَا یَیْأَسَ الضُّعَفَاءُ مِنْ عَدْلِکَ عَلَیْهِم‏». بنابراین عدالت در تمام حیطه‌های زندگانی حضرت موج می‌زد و صرفاً مرتبط با مسائل مالی و اقتصادی نبود. زمانی یک صفت درون انسان نهادینه می‌شود، به طور طبیعی نمود آن را در سراسر زندگی فرد مشاهده می‌کنیم. بنابراین کسی که از عدالت اقتصادی خارج می‌شود و به فساد می‌پردازد، باید دانست چنین فردی در تمام ارکان زندگی نتوانسته صفت عدالت را کسب کند. لذا ممکن هست در برخورد با دیگران کسی را اکرام کند که ازبرای وی سودی داشته باشد.

همچنین روزی در کوفه زنی عرب به همراه یک زن ایرانی نزد حضرت آمدند تا سهم‌شان را بگیرند. امیرالمؤمنین(ع) به هر دو یکسان پرداخت کرد. زن عرب اعتراض کرد که من عرب و وی عجم هست و شما به هر دو نفرمان یکسان پرداخت می‌کنی! حضرت دستش را زیر خاک کرد و دو مشت خاک برداشت و فرمود چه تفاوتی میان این دو مشت خاک وجود دارد؟ زن عرب گفت هیچ. فرمود در نژاد شما چه عرب و چه عجم، همه از آدم هستید و آدم هم از خاک. هیچ تفاوتی نیست و من به هر دوی شما سهم یکسانی می‌دهم.

بنابراین امیرالمؤمنین(ع) هم خود اهل عدل و انصاف بود و هم مدام به کارگزاران خویش بخشنامه صادر می‌کرد و اجازه نمی‌داد تا کسی نسبت به دیگری امتیازی داشته باشد. مصقلة بن هبیرهشیبانی که فرماندار امام در اردشیر خُرّه از نقاط فارس بود، ظاهراً سوءاستفاده‌ای کرده بود. امام در نامه ۴۳ می‌نویسد: «إِنَّ حَقَّ مَنْ‏ قِبَلَکَ‏ وَ قِبَلَنَا مِنَ الْمُسْلِمِین‏ فِی قِسْمَةِ هَذَا الْفَیْ‏ءِ سَوَاءٌ یَرِدُونَ عِنْدِی عَلَیْهِ وَ یَصْدُرُونَ عَنْه‏؛ آگاه باش، حق مسلمانانى که نزد من یا پیش تو هستند در تقسیم بیت‌المال مساوى هست، همه باید به نزد من آیند و سهم خود را از من گیرند».

در این میان یک نکته بسیار مهمی وجود دارد که بعضی به آن توجه ندارند. زمانی امام علی(ع) به مالک می‌فرمایند به مصر که می‌روی، مهربانی و محبت آن‌ها را درون قلبت جای بده، ادامه می‌دهند،‌ «إِمَّا أَخٌ‏ لَکَ‏ فِی الدِّینِ وَ إِمَّا نَظِیرٌ لَکَ فِی الْخَلْق‏». می‌فرمایند رعیت، یا برادران دینی تو هستند و یا همانند تو در آفرینش. به این معنی هر دو نفر در حقوق شهروندی با یکدیگر یکسانند.

هر اندازه به مسئولان پرتوقع امتیاز بدهی سیر نمی‌شوند

* تبعیض چه تبعاتی در سطح عموم جامعه ایجاد می‌کند؟

ریشه تبعیض در بعضی خواص یک جامعه هست. چون همان طور که اشاره شد، بسیار پر توقع هستند. هر اندازه به این‌ها امتیاز بدهی، سیر نمی‌شوند که هیچ، توقع‌شان هم بیشتر می‌شود. درصورتیکه مشکلی پیش بیاید، حاضر نمی‌شوند در رفع آن مشکل با تو شریک باشند، همه در پی امتیازهای خود هستند، ولی توده مردم اینگونه نیستند بلکه بسیار قانع هستند و در هر مشکلی در کنار حکومت هستند، به شرطی که مسائل را ازبرای آن‌ها شفاف در میان بگذاری، در این صورت حاضرند تمام تبعات گرفتاری‌ها را بپذیرند. پس توجهت به توده مردم باشد نه خاصان، چون درصورتیکه خاصان راضی شدند و توده مردم بر اثر تبعیض ناراضی شدند، چیز دیگری نمی‌تواند جای آن را پر کند و خشم توده‌ها سبب نابودی کشور می‌شود. ولی درصورتیکه توده مردم راضی شدند و خاصان راضی نشدند، نارضایتی خاصان به واسطه رضایت توده مردم از میان می‌رود لذا هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند. بنابراین یکی از بزرگ‌ترین تبعات تبعیض، نارضایتی و بی‌اعتمادی عمومی هست که ریشه کشور را می‌خشکاند.

ریشه تبعیض در بعضی خواص یک جامعه هست. چون همان طور که اشاره شد، بسیار پر توقع هستند. هر اندازه به این‌ها امتیاز بدهی، سیر نمی‌شوند که هیچ، توقع‌شان هم بیشتر می‌شود. درصورتیکه مشکلی پیش بیاید، حاضر نمی‌شوند در رفع آن مشکل با تو شریک باشند، همه در پی امتیازهای خود هستند

 

 

* یاد روایت پیامبر افتادم که فرمود حکومت با کفر باقی می‌ماند ولی با ظلم نه.

بله عبارت اینگونه هست: «المُلکَ یَبقَی مَعَ الکُفرِ وَ لا یَبقَی مَعَ الظُّلمِ». به این معنی تکلیف کافران روشن هست. حتی ممکن هست در کفر خودشان صداقت داشته باشند و از آنجایی که با سیاست نظام اسلامی مرزبندی دارند، تکلیفشان معلوم هست. ولی ظلم سبب ایجاد تبعیض‌ها و فسادهای مختلف می‌شود از این جهت پایه‌های یک کشور را متزلزل می‌کند.

خوی اشرافیت جلوداران صدر اسلام را به مسلخ نابودی کشاند

* متأسفانه ناگریز خوی اشرافیت و مُترفیت در میان بعضی مسئولان رسوخ کرده هست. این مسئله در دوران امیرالمؤمنین(ع) چگونه ریشه دواند و برخورد حضرت با این موضوع چگونه بود؟

متأسفانه اساس اشرافیت همان طور که بیان شد، در وقت خلفای اهل سنت پایه‌گذاری شد و این مسئله در منبع ها اهل سنت به وفور یافت می‌شود. خلیفه دوم و سوم در ظاهر کردن اشرافیت اصرار داشتند از این جهت این فرهنگ روز به روز بیشتر شد. از این جهت به قدری اشرافیت و تجمل‌گرایی گسترش یافته و ریشه دوانیده بود که تبدیل به یکی از با اهمیت‌ترین چالش‌های جامعه اسلامی و امیرالمؤمنین(ع) در عصر حکومتشان شد. افراد خاصی مثل طلحه و زبیر به عنوان جلوداران سپاه رسول خدا(ص) در پی اشرافیت و مال‌اندوزی حرکت کردند و پس زمینه‌ساز جنگ جمل شد. نکته‌ با اهمیت اینجاست، علاوه بر اینکه نباید میان افراد تبعیض قائل شد، همه شهروندان باید برخوردار از حقوق مساوی شهروندی باشند. بنابراین در جایی که زیر دفعه عدالت امیرالمؤمنین(ع)‌ نمی‌رفتند، از آنها سلب امتیاز می‌شد.

* به این معنی حرفشان این بود که سهم بیشتری از بیت‌المال به آن‌ها برسد؟

طلحه و زبیر تقسیم اموال را همانگونه می‌خواستند که در وقت خلفای قبلی بود. حضرت در جواب فرمودند: «فَإِنَّ ذَلِکَ أَمْرٌ لَمْ أَحْکُمْ أَنَا فِیهِ بِرَأْیِی؛ این روشی نبود که به رأی خود و یا با خواسته‌ی دل و هوس خود انجام داده باشم و به رأی خود حکم ندادم. وَ لاَ وَلِیتُهُ هَوًى مِنِّی؛ و به خواسته‌ی دل من نیست. بَلْ وَجَدْتُ أَنَا وَ أَنْتُمَا مَا جَاءَ بِهِ رَسُولُ اَللَّهِ (ص) قَدْ فُرِغَ مِنْهُ؛ بلکه من و شما اینگونه رفتار را از دستورالعمل‌های پیامبر اسلام آموختیم که چه حکمی آورد و چگونه آن را اجرا کرد؟ فَلَمْ أَحْتَجْ إِلَیْکُمَا فِیمَا قَدْ فَرَغَ اَللَّهُ مِنْ قَسْمِهِ وَ أَمْضَى فِیهِ حُکْمَهُ؛ پس نیازی ندیدم در چیزی که حکم آن قطعی هست و امضا شده هست سؤالی کنم. فَلَیْسَ لَکُمَا وَ اَللَّهِ عِنْدِی وَ لاَ لِغَیْرِکُمَا فِی هَذَا عُتْبَى؛ به خدا قسم نه ازبرای شما دو نفر (طلحه و زبیر) و نه ازبرای هیچ کس دیگر جایی ازبرای سرزنش و اعتراض به من وجود ندارد.

در جایی هم که فساد رخ می‌داد، به صورت شفاف به مردم توضیح می‌دادند تا همگان در جریان باشند و از این طریق جلوی بسیاری از سوءظن‌ها نسبت به حکومت را می‌گرفتند. امام علی(ع) به مالک اشتر فرمود «هر گاه رعیّت بر تو بد گمان شد، عذر خویش را آشکارا با آنان در میان بگذار و با این کار از بدگمانى نجاتشان ده‏»  به چه دلیل که سوء ظن سبب می‌شود یک امر کوچک را بزرگ و یک کار بزرگ را کوچک جلوه دهند که این سبب بدبینی شهروندان نسبت به سرپرستان جامعه می‌شود.

انتهای‌پیام/

در چه سالی امریکا به لیبی حمله کرد

در چه سالی امریکا به لیبی حمله کرد

هم اکنون در مجله آنلاین فارسی ها با عنوان در چه سالی امریکا به لیبی حمله کرد در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

در سال ۲۰۱۱ در تاریخ نوزدهم مارس پس از آنکه در سال ۱۹۷۳قطعنامه ای از طرف شورای امنیت

در زمینه ائتلاف چند کشور در پاسخ به جنگ داخلی لیبی نیز شروع شد

جنگ داخلی لیبی توسط کشور نیز آغاز شد

در نوزدهم مارس بیشتر از ۱۱۰ موشک کروز از آمریکا و بریتانیا پرتاپ شد

و جنگ داخلی آغاز شد در این بین نیروی هوایی بریتانیا و نیروی هوایی فرانسه نیز وظیفه داشتند

که بر تمام نقاط لیبی پرواز کنند . نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا نیز محاصره دریایی را بر عهده گرفت

و اولین شلیک هوایی توسط نیروی هوایی فرانسه نیز بود .

پس از اولین ائتلاف که توسط کشورهایی چون کانادا ، بلژیک ، دانمارک ، ایتالیا ،

فرانسه ، قطر ، اسپانیا ، بریتانیا ، ایالت متحده آمریکا انجام شد

نوزده کشور مجموع ائتلاف نیز شدند .

که در موارد جدیدتر کمک به اجرای منطقه پروازممنوع، انجام محاصره دریایی و ارائه تسلیحات لجستیکی بود .

این درگیری ها چندین ماه طول کشید .

در پایان جنگ مخالفان قذافی توانستند تقریباً همه شهرهای لیبی به استثنای طرابلس و سرت را در دست خود بگیرند .

در ۲۲ اوت ۲۰۱۱ مخالفان معمر قذافی به طرابلس نیز نفوذ کردند

و وارد میدان سبز شدند. آن‌ها در ۲۳ اوت ۲۰۱۱ توانستند با گذر از باب‌العزیزیه به محل اقامت معمر قذافی وارد شوند

اما  به رغم آنکه اکثر رسانه‌ها از حضور معمر قذافی و خانواده‌اش در طرابلس خبر می‌دادند

قذافی و خانواده‌اش در طرابلس حضور نداشتند .

سرانجام در ۲۰ اکتبر ۲۰۱۱ میلادی، شهر سرت آخرین پایگاه معمر قذافی سقوط کرد

و قذافی کشته شد .

دولت انتقالی، پایان جنگ را اعلام کرد اما همچنان از نیروهای ناتو خواست تا یک ماه دیگر نیز

به مأموریت خود در لیبی ادامه دهند.

حنگ داخلی لیبی چه زمانی آغاز شد

در چه سالی امریکا به لیبی حمله کرد

این مطلب از دسته سرگرمی سایت برای شما گردآوری شده است .

نوشته در چه سالی امریکا به لیبی حمله کرد اولین بار در فارسی ها. پدیدار شد.

دانلود ریمیکس عشق دل بستن نیما مسیحا

دانلود ریمیکس قدیمی عشق دل بستن نیما مسیحا

سوپرایز وب سایت موزیک ترین برای شما کاربران گرامی دانلود ریمیکس زیبای نیما مسیحا به نام عشق دل بستن با کیفیت های ۱۲۸ و ۳۲۰ به همراه متن

” ریمیکس شده توسط ساسان سورانی ”

Download Exclusive Music By : « Nima Masiha – Eshghe Del Bastan (Remix) » With Best Quality , Direct Links And Lyrics In MusicTarin

دانلود ریمیکس عشق دل بستن نیما مسیحا

متن آهنگ نیما مسیحا عشق دل بستن

—–|●♯♩♪♫♬♬♫♪♩♯●|—–

در قسمتی از متن ریمیکس عشق دل بستن می شنوید…:

دلم از حالِ خوبی که تو چشمات هست میترسه…

وب سایت موزیک ترین

—–|●♯♩♪♫♬♬♫♪♩♯●|—–

توضیحات در مورد این ریمیکس

عشق دل بستن ورژن شاد و تو ماشینی آهنگ احساس دل بستن می باشد.

ریمیکس عشق دل بستن نیما مسیحا

نوشته دانلود ریمیکس عشق دل بستن نیما مسیحا اولین بار در موزیک ترین / دانلود جدیدترین آهنگ ها. پدیدار شد.

شرایط ثبت‌نام اهالی رسانه و منتقدان در جشنواره جهانی کلیپ فجر عنوان شد- اخبار فرهنگی – اخبار تسنیم

به گفته باشگاه خبرنگاران پویا، ثبت‌نام اهالی رسانه و اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران ازبرای حضور در سی‌و‌هفتمین جشنواره جهانی کلیپ فجر از شنبه چهارم اسفند‌ماه شروع می‌شود و به مدت وقت ۱۵ روز ادامه خواهد داشت.

ثبت‌ درخواست ازبرای دریافت کارت حضور در جشنواره جهانی کلیپ فجر تنها از طریق سایت www…fajriff…com صورت می‌گیرد و درخواست‌های حضوری پذیرفته نمی‌شود.

اهالی رسانه ضمن تکمیل اطلاعات شخصی لازم هست معرفی نامه‌ای از سوی رسانه متبوع خود در سایت ارایه کنند و حداقل دو نمونه از مطالب خود را درمورد سی‌و‌ششمین جشنواره جهانی کلیپ فجر و آثار حاضر در آن بارگذاری کنند.

اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران که قصد دارند بطور مستقل و بدون حضور در لیست اسامی رسانه‌ها در جشنواره حضور داشته باشند، لازم هست تصویر کارت معتبر عضویت انجمن و همچنین حداقل دو نمونه مطلب خود را درمورد سی‌و‌ششمین جشنواره جهانی کلیپ فجر و آثار حاضر در آن که در طول یک سال گذشته در رسانه‌ها منتشر شده در سامانه بارگذاری کنند.

این فراخوان، تمام رسانه‌ها اعم از رادیو، تلویزیون، برنامه‌های اینترنتی(iptv)، خبرگزاری‌ها، سایت‌های تخصصی، روزنامه‌ها، مجلات تخصصی و همچنین رسانه‌های خارجی مقیم ایران را شامل می‌شود.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff…com و پست الکترونیکی جشنواره info@Fajriff…com هست.

سی و هفتمین دوره جشنواره جهانی کلیپ فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

دانلود آهنگ نیما مسیحا بر فراز آسمان ها

دانلود آهنگ قدیمی نیما مسیحا بر فراز آسمان ها

مطلبی دیگر از رسانه موزیک ترین برای شما عزیزان | دانلود آهنگ جذاب و شنیدنی بر فراز آسمان ها از خواننده نیما مسیحا با کیفیت های ۱۲۸ و ۳۲۰ به همراه متن ترانه

ملودی: شهرداد روحانی ♬ میکس و مسترینگ: حمیدرضا آداب

بازنویسی برای ارکستر و اجرا: رضا تاجبخش

Download Exclusive Music By : « Nima Masiha – Bar Faraaze AasemaanHaa » With Best Quality , Direct Links And Lyrics In MusicTarin

دانلود آهنگ نیما مسیحا بر فراز آسمان ها

متن آهنگ بر فراز آسمان ها نیما مسیحا

—–|●♯♩♪♫♬♬♫♪♩♯●|—–

برَوم… شــادان به فلک؛ دور از غَم ها… دور از همه کس…♯♫♪

ندَهم من، ره به کسی… در بزمِ یار، من باشـمُ، بس!!!…♯♫♪

شاد و بی باک… با عشــقی پاک؛ در این آب و خاک…♯♫♪

بپَرم زِ جهان… چو هُما به دلِ آسـمان…♯♫♪

#آهنگساز: شهرداد روحانی

وب سایت موزیک ترین

#میکس و مسترینگ: حمیدرضا آداب

تپـشِ قلبِ پُر از امیدِ من؛ تَپشِ زندِگیـه…♯♫♪

دلِ من! دیــده یِ من! دنیایِ من! همه تابَندگیه…♯♫♪

شورِ من، چشـمه یِ نورِ من!!!…♯♫♪

—–|●♯♩♪♫♬♬♫♪♩♯●|—–

نیما مسیحا بر فراز آسمان ها

نوشته دانلود آهنگ نیما مسیحا بر فراز آسمان ها اولین بار در موزیک ترین / دانلود جدیدترین آهنگ ها. پدیدار شد.

امام خمینی به ملتهای مسلمان چه توصیه ای کردند

امام خمینی به ملتهای مسلمان چه توصیه ای کردند

هم اکنون در مجله آنلاین فارسی ها با عنوان امام خمینی به ملتهای مسلمان چه توصیه ای کردند در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

امام خمینی پایه گذار جمهوری اسلامی ایران می باشد .

ایشان تنها رهبری بودند که جمهوری را خلق کردند که نه فقط سیاسی بود و نه فقط معنوی و دینی .

بلکه شامل تمام معیارهای لازم برای یک ملت سعادتمند نیز بوده است .

ایشان همیشه مورد توجه و محبت تمامی مردم ایران نیز بوده است و اگر ایشان و راهنمایی های ایشان نبود

ملت ایران هیچگاه پیروز نمی شد . ایشان در تاریخ ۲۶ بهمن سال ۱۳۶۱ وصیت نامه ای را تنظیم

و به اتمام رساندند که برای تمامی ملت های مسلمان و مظلوم بوده است

و تمام توصیه های لازم را در این جهت مبذول داشتند .

این وصیت نامه در سال ۱۳۶۲ مهر و لاک شد

و در مجلس خبرگان نگهداری شد .

در این مطلب وصیت نامه ایشان را برای شما عزیزان ارائه می دهیم .

«بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم : انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی اهل بیتی؛ فانهما لن یفترقا

حتی یردا علی الحوض .

الحمدلله و سبحانک؛ اللهم صل علی محمد و آله مظاهر جمالک و جلالک و خزائن اسرار کتابک الذی

تجلی فیه الاحدیه بجمیع اسمائک حتی المستاثر منها الذی لایعلمه غیرک؛ و اللعن علی ظالمیهم اصل الشجره الخبیثه .

و بعد ، اینجانب مناسب می دانم که شمه ای کوتاه و قاصر در باب ثقلین تذکر دهم ، نه از حیث مقامات

غیبی و معنوی و عرفانی ، که قلم مثل منی عاجز است از جسارت در مرتبه ای که عرفان آن

بر تمام دایره وجود ، از ملک تا ملکوت اعلی و از آنجا تا لاهوت و آنچه در فهم من و تو ناید ،

سنگین و تحمل آن فوق طاقت ، اگر نگویم ممتنع است ،

و نه از آنچه بر بشریت گذشته است از مهجور بودن از حقایق مقام والای “ثقل اکبر”

و “ثقل کبیر” که از هر چیز اکبر است جز ثقل اکبر که اکبر مطلق است و نه از آنچه گذشته است

بر این دو ثقل از دشمنان خدا و طاغوتیان بازیگر که شمارش آن برای مثل منی میسر نیست

با قصور اطلاع و وقت محدود ؛ بلکه مناسب دیدم اشاره ای گذرا و بسیار کوتاه از آنچه بر این دو ثقل گذشته است بنمایم .

شاید جمله لن یفترقا حتی یردا علی الحوض اشاره باشد

بر اینکه بعد از وجودمقدس رسول الله – صلی الله علیه و آله و سلم – هرچه بر یکی از این دو گذشته است

بر دیگری گذشته است و مهجوریت هر یک مهجوریت دیگری است ،

تاآنگاه که این دو مهجور بر رسول خدا در “حوض ” وارد شوند. و آیا این “حوض ” مقام اتصال

کثرت به وحدت است و اضمحلال قطرات در دریااست ،

یا چیز دیگر که به عقل و عرفان بشر راهی ندارد . و باید گفت آن ستمی

که از طاغوتیان بر این دو ودیعه رسول اکرم – صلی الله علیه و آله و سلم – گذشته ،

بر امت مسلمان بلکه بر بشریت گذشته است که قلم از آن عاجز است .

و ذکر این نکته لازم است که حدیث ثقلین متواتر بین جمیع مسلمین است

و در کتب اهل سنت از صحاح ششگانه تا کتب دیگر آنان ،

با الفاظ مختلفه و موارد مکرره از پیغمبر اکرم – صلی الله علیه و آله و سلم – به طور متواترنقل شده است .

و این حدیث شریف حجت قاطع است بر جمیع بشر بویژه مسلمانان مذاهب مختلف ؛

و باید همه مسلمانان که حجت بر آنان تمام است جوابگوی آن باشند؛

و اگر عذری برای جاهلان بیخبر باشد برای علمای مذاهب نیست .

اکنون ببینیم چه گذشته است بر کتاب خدا، این ودیعه الهی و ماترک

پیامبراسلام – صلی الله علیه و آله و سلم – مسائل اسف انگیزی که باید برای آن خون گریه کرد،

پس از شهادت حضرت علی شروع شد. خودخواهان و طاغوتیان ،

قرآن کریم را وسیله ای کردند برای حکومتهای ضد قرآنی ؛ و مفسران حقیقی قرآن و آشنایان

به حقایق را که سراسر قرآن را از پیامبر اکرم – صلی الله علیه وآله و سلم – دریافت کرده بودند

و ندای انی تارک فیکم الثقلان در گوششان بود با بهانه های مختلف و توطئه های از پیش تهیه شده

، آنان را عقب زده و باقرآن ، در حقیقت قرآن را – که برای بشریت تا ورود به حوض بزرگترین دستور

زندگانی مادی و معنوی بود و است – از صحنه خارج کردند؛ و بر حکومت عدل الهی – که

یکی از آرمانهای این کتاب مقدس بوده و هست – خط بطلان کشیدندو انحراف از دین خدا و کتاب

و سنت الهی را پایه گذاری کردند، تا کار به جایی رسید که قلم از شرح آن شرمسار است .

و هرچه این بنیان کج به جلو آمد کجیها و انحرافها افزون شد تا آنجا که قرآن کریم را که برای

رشد جهانیان و نقطه جمع همه مسلمانان بلکه عائله بشری ، ازمقام شامخ احدیت

به کشف تام محمدی ص تنزل کرد که بشریت را به آنچه باید برسند برساند

و این ولیده علم الاسما را از شر شیاطین و طاغوتهارها سازد و جهان را به قسط و عدل رساند

و حکومت را به دست اولیاالله ، معصومین – علیهم صلوات الاولین و الاخرین – بسپارد تا آنان

به هر که صلاح بشریت است بسپارند – چنان از صحنه خارج نمودند که گویی نقشی برای هدایت ندارد

و کار به جایی رسید که نقش قرآن به دست حکومتهای جائر وآخوندهای خبیث بدتر از طاغوتیان

وسیله ای برای اقامه جور و فساد و توجیه ستمگران و معاندان حق تعالی شد.

و مع الاسف به دست دشمنان توطئه گر ودوستان جاهل ، قرآن این کتاب سرنوشت ساز،

نقشی جز در گورستانها و مجالس مردگان نداشت و ندارد و آنکه باید وسیله جمع مسلمانان و بشریت

و کتاب زندگی آنان باشد، وسیله تفرقه و اختلاف گردید و یا بکلی از صحنه خارج شد،

که دیدیم اگر کسی دم از حکومت اسلامی برمی آورد و از سیاست ، که نقش بزرگ اسلام

رسول بزرگوار – صلی الله علیه و آله و سلم – و قرآن و سنت مشحون آن است ،

سخن می گفت گویی بزرگترین معصیت را مرتکب شده ؛ وکلمه آخوند سیاسی موازن

با آخوند بی دین شده بود و اکنون نیز هست .

و اخیرا قدرتهای شیطانی بزرگ به وسیله حکومتهای منحرف خارج ازتعلیمات اسلامی ،

که خود را به دروغ به اسلام بسته اند، برای محو قرآن و تثبیت مقاصد شیطانی ابرقدرتها

قرآن را با خط زیبا طبع می کنند و به اطراف می فرستند

و با این حیله شیطانی قرآن را از صحنه خارج می کنند.

ما همه دیدیم قرآنی راکه محمدرضا خان پهلوی طبع کرد و عده ای را اغفال کرد و بعضی

آخوندهای بیخبر از مقاصد اسلامی هم مداح او بودند .

و می بینیم که ملک فهد هر سال مقدار زیادی از ثروتهای بی پایان مردم را صرف طبع قرآن کریم

و محال تبلیغات مذهب ضد قرآنی می کند و وهابیت ، این مذهب سراپا بی اساس

و خرافاتی راترویج می کند ؛ و مردم و ملتهای غافل را سوق به سوی ابرقدرتها می دهد

و ازاسلام عزیز و قرآن کریم برای هدم اسلام و قرآن بهره برداری می کند.

ما مفتخریم و ملت عزیز سرتاپا متعهد به اسلام و قرآن مفتخر است که پیرومذهبی است

که می خواهد حقایق قرآنی ، که سراسر آن از وحدت بین مسلمین بلکه بشریت دم می زند،

از مقبره ها و گورستانها نجات داده و به عنوان بزرگترین نسخه نجات دهنده بشر از جمیع قیودی

که بر پای و دست و قلب و عقل اوپیچیده است و او را به سوی فنا و نیستی و بردگی و بندگی

طاغوتیان می کشاند نجات دهد.

و ما مفتخریم که پیرو مذهبی هستیم که رسول خدا موسس آن به امر خداوندتعالی بوده ،

و امیرالمومنین علی بن ابیطالب ، این بنده رها شده از تمام قیود،مامور رها کردن بشر از تمام اغلال و بردگیها است .

ما مفتخریم که کتاب نهج البلاغه که بعد از قرآن بزرگترین دستور زندگی مادی و معنوی و بالاترین

کتاب رهایی بخش بشر است و دستورات معنوی وحکومتی آن بالاترین راه نجات است ، از امام معصوم ما است .

ما مفتخریم که ائمه معصومین ، از علی بن ابیطالب گرفته تا منجی بشرحضرت مهدی

صاحب زمان – علیهم آلاف التحیات والسلام – که به قدرت خداوند قادر، زنده و ناظر امور است ائمه ما هستند.

ما مفتخریم که ادعیه حیاتبخش که او را قرآن صاعد می خوانند از ائمه معصومین ما است .

ما به “مناجات شعبانیه ” امامان و “دعای عرفات “حسین بن علی – علیهما السلام

و “صحیفه سجادیه ” این زبور آل محمد و”صحیفه فاطمیه ” که کتاب الهام شده از جانب خداوند تعالی

به زهرای مرضیه است از ما است .

ما مفتخریم که “باقرالعلوم ” بالاترین شخصیت تاریخ است و کسی جز

خدای تعالی و رسول – صلی الله علیه و آله – و ائمه معصومین – علیهم السلام -مقام او را درک نکرده

و نتوانند درک کرد، از ما است .

و ما مفتخریم که مذهب ما “جعفری ” است که فقه ما که دریای بی پایان است ،

یکی از آثار اوست . و ما مفتخریم به همه ائمه معصومین – علیهم صلوات الله – ومتعهد به پیروی آنانیم .

ما مفتخریم که ائمه معصومین ما – صلوات الله و سلامه علیهم – در راه تعالی

دین اسلام و در راه پیاده کردن قرآن کریم که تشکیل حکومت عدل یکی ازابعاد آن است ،

در حبس و تبعید به سر برده و عاقبت در راه براندازی حکومتهای جائرانه و طاغوتیان زمان خود شهید شدند.

و ما امروز مفتخریم که می خواهیم مقاصد قرآن و سنت را پیاده کنیم و اقشار مختلفه ملت ما

در این راه بزرگ سرنوشت ساز سر از پا نشناخته ، جان و مال و عزیزان خود را نثار راه خدامی کنند.

ما مفتخریم که بانوان و زنان پیر و جوان و خرد و کلان در صحنه های فرهنگی و اقتصادی

و نظامی حاضر، و همدوش مردان یا بهتر از آنان در راه تعالی اسلام و مقاصد قرآن کریم فعالیت دارند؛

و آنان که توان جنگ دارند، درآموزش نظامی که برای دفاع از اسلام و کشور اسلامی از واجبات مهم است

شرکت ، و از محرومیتهایی که توطئه دشمنان و ناآشنایی دوستان از احکام اسلام و قرآن بر آنها

بلکه بر اسلام و مسلمانان تحمیل نمودند، شجاعانه و متعهدانه خود را رهانده و از قید خرافاتی

که دشمنان برای منافع خود به دست نادانان و بعضی آخوندهای بی اطلاع از مصالح مسلمین

به وجود آورده بودند، خارج نموده اند؛ و آنان که توان جنگ ندارند، در خدمت پشت جبهه

به نحوارزشمندی که دل ملت را از شوق و شعف به لرزه درمی آورد

و دل دشمنان وجاهلان بدتر از دشمنان را از خشم و غضب می لرزاند،

اشتغال دارند. و ما مکرردیدیم که زنان بزرگواری زینب گونه – علیها سلام الله – فریاد می زنند که فرزندان

خود را از دست داده و در راه خدای تعالی و اسلام عزیز از همه چیز خودگذشته و مفتخرند به این امر؛

و می دانند آنچه به دست آورده اند بالاتر از جنات نعیم است ، چه رسد به متاع ناچیز دنیا .

و ملت ما بلکه ملتهای اسلامی و مستضعفان جهان مفتخرند به اینکه دشمنان آنان که دشمنان

خدای بزرگ و قرآن کریم و اسلام عزیزند، درندگانی هستند که از هیچ جنایت و خیانتی برای

مقاصد شوم جنایتکارانه خود دست نمی کشند وبرای رسیدن به ریاست و مطامع پست

خود دوست و دشمن را نمی شناسند. و درراس آنان امریکا این تروریست بالذات دولتی است

که سرتاسر جهان را به آتش کشیده و هم پیمان او صهیونیست جهانی است

که برای رسیدن به مطامع خود جنایاتی مرتکب می شود که قلمها از نوشتن و زبانها از گفتن آن شرم دارند؛

و خیال ابلهانه “اسرائیل بزرگ “! آنان را به هر جنایتی می کشاند. وملتهای اسلامی و مستضعفان

جهان مفتخرند که دشمنان آنها حسین اردنی این جنایت پیشه دوره گرد، و حسن و حسنی

مبارک هم آخور با اسرائیل جنایتکارند و در راه خدمت به امریکا و اسرائیل از هیچ خیانتی

به ملتهای خود رویگردان نیستند. و ما مفتخریم که دشمن ما صدام عفلقی است که دوست ودشمن

او را به جنایتکاری و نقض حقوق بین المللی و حقوق بشر می شناسند وهمه می دانند

که خیانتکاری او به ملت مظلوم عراق و شیخ نشینان خلیج ، کمتر ازخیانت به ملت ایران نباشد.

و ما و ملتهای مظلوم دنیا مفتخریم که رسانه های گروهی و دستگاههای تبلیغات جهانی ،

ما و همه مظلومان جهان را به هر جنایت و خیانتی که ابرقدرتهای جنایتکار دستور می دهند

متهم می کنند. کدام افتخار بالاتر و والاتراز اینکه امریکا با همه ادعاهایش و همه ساز و برگهای جنگی اش

و آنهمه دولتهای سرسپرده اش و به دست داشتن ثروتهای بی پایان ملتهای مظلوم عقب افتاده

و در دست داشتن تمام رسانه های گروهی ، در مقابل ملت غیور ایران و کشور حضرت بقیه الله –

ارواحنا لمقدمه الفدا – آنچنان وامانده و رسوا شده است که نمی داند به که متوسل شود!

و رو به هر کس می کند جواب رد می شنود!و این نیست جز به مددهای غیبی

حضرت باری تعالی – جلت عظمته – که ملتهارا بویژه ملت ایران اسلامی را بیدار نموده

و از ظلمات ستمشاهی به نور اسلام هدایت نموده .

من اکنون به ملتهای شریف ستمدیده و به ملت عزیز ایران توصیه می کنم که از این راه مستقیم الهی

که نه به شرق ملحد و نه به غرب ستمگر کافر وابسته است ،

بلکه به صراطی که خداوند به آنها نصیب فرموده است محکم و استوار ومتعهد و پایدار پایبند

بوده ، و لحظه (ای) از شکر این نعمت غفلت نکرده ودستهای ناپاک عمال ابرقدرتها، چه اعمال خارجی

و چه عمال داخلی بدتر ازخارجی ، تزلزلی در نیت پاک و اراده آهنین آنان رخنه نکند؛

و بدانند که هرچه رسانه های گروهی عالم و قدرتهای شیطانی غرب و شرق

اشتلم می زنند دلیل برقدرت الهی آنان است و خداوند بزرگ سزای آنان را هم

در این عالم و هم درعوالم دیگر خواهد داد. “انه ولی النعم و بیده ملکوت کل شی ء”.

و با کمال جد و عجز از ملتهای مسلمان می خواهم که از ائمه اطهار و فرهنگ سیاسی ،

اجتماعی ، اقتصادی ، نظامی این بزرگ راهنمایان عالم بشریت به طورشایسته

و به جان و دل و جانفشانی و نثار عزیزان پیروی کنند. از آن جمله دست از فقه سنتی

که بیانگر مکتب رسالت و امامت است و ضامن رشد و عظمت ملتهااست ،

چه احکام اولیه و چه ثانویه که هر دو مکتب فقه اسلامی است ، ذره ای منحرف نشوند

و به وسواس خناسان معاند با حق و مذهب گوش فرا ندهند وبدانند قدمی انحرافی ، مقدمه

سقوط مذهب و احکام اسلامی و حکومت عدل الهی است . و از آن جمله از نماز جمعه و جماعت

که بیانگر سیاسی نماز است هرگز غفلت نکنند، که این نماز جمعه از بزرگترین عنایات

حق تعالی برجمهوری اسلامی ایران است . و از آن جمله مراسم عزاداری ائمه اطهار و بویژه سید

مظلومان و سرور شهیدان ، حضرت ابی عبدالله الحسین – صلوات وافر الهی و انبیا و ملائکه الله

و صلحا بر روح بزرگ حماسی او باد – هیچ گاه غفلت نکنند.و بدانند آنچه دستور ائمه – علیهم السلام –

برای بزرگداشت این حماسه تاریخی اسلام است و آنچه لعن و نفرین بر ستمگران آل بیت است ،

تمام فریاد قهرمانانه ملتها است بر سردمداران ستم پیشه در طول تاریخ الی الابد.

و می دانید که لعن ونفرین و فریاد از بیداد بنی امیه – لعنه الله علیهم – با آنکه آنان

منقرض و به جهنم رهسپار شده اند، فریاد بر سر ستمگران جهان و زنده نگهداشتن این فریادستم شکن است .

و لازم است در نوحه ها و اشعار مرثیه و اشعار ثنای از ائمه حق – علیهم سلام الله – به طور کوبنده

فجایع و ستمگریهای ستمگران هر عصر و مصریادآوری شود؛ و در این عصر که عصر مظلومیت

جهان اسلام به دست امریکا وشوروی و سایر وابستگان به آنان و از آن جمله آل سعود،

این خائنین به حرم بزرگ الهی – لعنه الله و ملائکته و رسله علیهم – است به طور کوبنده یادآوری

ولعن و نفرین شود. و همه باید بدانیم که آنچه موجب وحدت بین مسلمین است این مراسم

سیاسی است که حافظ ملیت مسلمین ، بویژه شیعیان ائمه اثنی عشر- علیهم صلوات الله و سلم – است .

و آنچه لازم است تذکر دهم آن است که وصیت سیاسی – الهی اینجانب اختصاص

به ملت عظیم الشان ایران ندارد، بلکه توصیه به جمیع ملل اسلامی ومظلومان جهان از هر ملت و مذهب می‌باشد.

از خداوند – عزوجل – عاجزانه خواهانم که لحظه ای ما و ملت ما را به خودواگذار نکند

و از عنایات غیبی خود به این فرزندان اسلام و رزمندگان عزیزلحظه ای دریغ نفرماید .

سعی کنیم سخنان و توصیه های امام بزرگوارمان را فراموش نکنیم و سرلوحه قرار دهیم .

امام خمینی به ملتهای مسلمان چه توصیه ای کردند

امام خمینی به ملتهای مسلمان چه توصیه ای کردند

این مطلب از دسته سرگرمی سایت برای شما گردآوری شده است .

نوشته امام خمینی به ملتهای مسلمان چه توصیه ای کردند اولین بار در فارسی ها. پدیدار شد.

دانلود آهنگ نیما مسیحا یادم میاد

دانلود آهنگ قدیمی نیما مسیحا یادم میاد

هم اکنون در رسانه بزرگ موزیک ترین | دانلود آهنگ بسیار شنیدنی و دلنشین نیما مسیحا به نام یادم میاد با کیفیت های ۱۲۸ و ۳۲۰ با تکست کامل

تنظیم قطعه: معین راهبر ♪ ملودی: علیرضا افکاری

Download Exclusive Music By : « Nima Masiha – Yaadam Miyaad » With Best Quality , Direct Links And Lyrics In MusicTarin

دانلود آهنگ نیما مسیحا یادم میاد

متن آهنگ یادم میاد نیما مسیحا

—–|●♯♩♪♫♬♬♫♪♩♯●|—–

( این آخرین فُرصتمه… چشمایِ خَسـتمو ببین!…♯♫♪

نگو!! به هم نمــیرسیم… بُغضِ شکستمو ببین!…♯♫♪ ) ۲ بار خوانده می شود

یادم میاد… اون روزا؛ که دل مـیدادم! به دلِ تو…♯♫♪

#تنظیم قطعه: معین راهبر

وب سایت موزیک ترین

#آهنگساز: علیرضا افکاری

تو هم منو میخواستیُ… گفتی: میشَـم همدمِ تو!!!…♯♫♪

حالا، دوبــاره باز میشه… منو، تووو آغوش بگیری…♯♫♪

یا اینکه با اصـرارِ من، بازم بَهونه میگیـری…♯♫♪

—–|●♯♩♪♫♬♬♫♪♩♯●|—–

نیما مسیحا یادم میاد

نوشته دانلود آهنگ نیما مسیحا یادم میاد اولین بار در موزیک ترین / دانلود جدیدترین آهنگ ها. پدیدار شد.

تغییر در وقت پخش برنامه قندپهلو- اخبار فرهنگی – اخبار تسنیم

به گفته باشگاه خبرنگاران پویا، مسعود احمدی افزادی دبیر پنجمین دوره جشنواره تلویزیونی جام جم و مدیر شبکه هفت سیما به همراه مهدی خلجی مدیر گروه مهارت‌های این شبکه شب گذشته به پشت صحنه برنامه «قندپهلو» رفتند تا شاهد مسیر ضبط و تولید برنامه باشد.

 احمدی افزادی با شرکت کننده‌ها، مجری و داوران این برنامه به مصاحبه پرداخت و با استقبال از حضور شاعران جوانی که از شهرهای مختلف ایران و با لهجه های مختلف در برنامه شرکت کرده بودند با ارائه یک پیشنهاد بیان کرد: جذابیت حضور این شر‌کت کنندگان همین هست که به مناطق مختلف تعلق دارند و خوب هست که هر یک با لهجه خطه و منطقه خود در برنامه حضور داشته باشند.

وی با اشاره به ویژگی‌های برنامه «قندپهلو» عنوان کرد: این برنامه در میان شبکه های متعدد سیما هماورد و همانندی ندارد و همین سبب می‌شود که در آستانه فصل هشتم به ما نوید دهد که همچنان دیدنی و پرمخاطب خواهد بود.

دبیر جشنواره جام جم با اشاره به پخش نوروزی این برنامه در ادامه اسفندماه اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که ازبرای این برنامه دیده شده ایام نوروز هست چون مردم در این ایام وقت و فراغت بیشتری دارند که در مقابل تلویزیون بنشینند و با تمثیلات و ضرب المثل‌ها و ضرورت‌های ادبیات پارسی آشنا شوند و ضمن آن از ظرایف این زبان لذت هم ببرند.

شهرام شکیبا و ناصر فیض داوران برنامه هستند و همراه با آنها چند چهره به تدریج در جمع داوران حضور خواهند داشت که از این میان محمد صالح علاء در قسمت اول به قضاوت افتخاری رقابت‌های شاعران طنزپرداز در «قندپهلو» خواهد نشست.

نخستین قسمت از این برنامه قرار بود چهارشنبه اول اسفند روی آنتن برود که ازبرای جانمایی بهتر در کنداکتور، پخش آن به شنبه چهار اسفند موکول شد.

انتهای پیام/

محیط وراثت و اراده شما چگونه در شکل گیری هویت و سبک زندگیتان تاثیر دارد

محیط وراثت و اراده شما چگونه در شکل گیری هویت و سبک زندگیتان تاثیر دارد

هم اکنون در مجله آنلاین فارسی ها با عنوان محیط وراثت و اراده شما چگونه در شکل گیری هویت و سبک زندگیتان تاثیر دارد در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

همیشه سوالاتی در ذهن انسان بوده است که چه عواملی در شکل گیری هویت ما تاثیر گذار است ؟

در این مطلب چند عامل تاثیرگذار بر روی رفتار فرد را مورد بررسی قرار می دهیم .

محیط :

هر آنچه که بیرون از انسان است و انسان را مورد احاطه قرار داده است .

در واقع تمام متغیرهای خارج از وجود هر فرد را که از انعقاد نطفه تا بعد از آن را شامل می شود را محیط می گویند .

وراثت :

یعنی تاثیر ژن ها و کروموزوم پدر و مادر بر روی فرزند .

یعنی بدین صورت که برخی از ویژگی های شخصیتی و رفتاری فرد که از طریق ژن و کروموزوم به جنین انتقال می یابد .

در مورد تاثیر این دو عامل باید گفت که تمامی روان شناسان از شرق تا غرب معتقدند

که عامل وراثت و محیط در نوع رفتار و تربیت فرد تاثیر گذار است

در واقع روسو در یکی از تعریف های خود مطرح می کند که هر چیزی که از طریق وراثت بدست نمی آید

از طریق تربیت که همان عوامل محیطی از خانواده ، مدرسه ، دوستان و … می باشد را یاد می گیرد .

بی شک همان طور كه آب و هوایِ سالم محيط زيست بر مزه و طعم ميوه‌های درختان و رنگ چهره اثر مي‌گذارد

بر اخلاق ، آداب و تربيت نيز اثر گذار است و ديده مي‌شود كه وراثت و محيط اثر عميقي بر انسان دارد

و او را به سوي راه و رسم حاكم بر محيط مي‌كشاند كودک از سن سه سالگی تا دوران تثبيت شخصيت

بيش‌تر از هر دوره از محيط تاثير مي‌پذيرد چنان كه در گويش‌هاي زبانی ، عملكردها ، رسوم و عادات

مي‌توان آن را ملاحظه کرد .

بنابراين محيط سالم انسان سالم به بار مي‌آورد .

اما گاهی اوقات این سوال مطرح می شود که علاوه بر این دو مورد آیا اراده فرد می تواند موثر باشد ؟

اراده در واقع یعنی فرد با استفاده از توانایی روانی خویش تاثیرات محیطی و زیستی را تحت تسلط

خویش درآورد و با انتخاب خود مسیر رشد خود را انتخاب کند .

به آن اراده نیز گفته می شود . باید گفت که این سه عامل بر شخصیت و رفتار انسان بسیار تاثیرگذار است .

محیط وراثت و اراده شما چگونه در شکل گیری هویت و سبک زندگیتان تاثیر دارد

محیط وراثت و اراده شما چگونه در شکل گیری هویت و سبک زندگیتان تاثیر دارد

این مطلب از دسته سرگرمی سایت برای شما گردآوری شده است .

نوشته محیط وراثت و اراده شما چگونه در شکل گیری هویت و سبک زندگیتان تاثیر دارد اولین بار در فارسی ها. پدیدار شد.

دانلود آهنگ نیما مسیحا کولاک

دانلود آهنگ قدیمی نیما مسیحا کولاک

در این لحظه در وب سایت موزیک ترین بشنوید / دانلود آهنگ جذاب و نوستالژی کولاک با صدای خواننده نیما مسیحا به همراه تکست آهنگ و کیفیت های عالی و خوب

شعر: بابک صحرایی ♩ میکس و مسترینگ: میلاد فرهودی ♩ ملودی: نیکان

Download Exclusive Music By : « Nima Masiha – Koolaak » With Best Quality , Direct Links And Lyrics In MusicTarin

دانلود آهنگ نیما مسیحا کولاک

متن آهنگ کولاک نیما مسیحا

—–|●♯♩♪♫♬♬♫♪♩♯●|—–

همـینجا؛ چشمِ به رام بمون!! اینجا صدام، زخمــی تَره…♯♫♪

اینجا که تو کولاکِ شـب؛ نقابا رو باد میبره!…♯♫♪

باد میـبَره……♯♫♪

♪♬ شعر: بابک صحرایی

همیـنجا؛ چشم به رام بمون!!…♯♫♪

تا ماهِ گریه بــگذره…♯♫♪

اینجا که تو یادِ منـی! پَرپَر شدن، آسون تَره…♯♫♪

آسون تره……♯♫♪

وب سایت موزیک ترین

این سـایه هایِ رَهگذر، که پا به پایِ من میان…♯♫♪

این دیــوارایِ کاه گِلی، خیلی به چشمَم آشِنان…♯♫♪

شاید!! همین لحـظه ها بود… که مُردَمُ ویرون شدم!!!…♯♫♪

♪♬ ملودی: نیکان

که آخرِ خطِّ گریز، با جادّه ها همـخون شدم…♯♫♪

همسفر! دســتامو گُم نکن!…♯♫♪

چشماتو هرگز ازم نَگیر!!…♯♫♪

همسفر… پُلی اگه شکـست، تو فقط طاقت بیار!! نَمیر!!…♯♫♪

—–|●♯♩♪♫♬♬♫♪♩♯●|—–

نیما مسیحا کولاک

نوشته دانلود آهنگ نیما مسیحا کولاک اولین بار در موزیک ترین / دانلود جدیدترین آهنگ ها. پدیدار شد.