برنامه‌های استعدادیابی کارآفرینی در تلویزیون ساخته می‌شود- اخبار فرهنگی – اخبار تسنیم

به گفته خبرگزاری تسنیم، سیدمرتضی میرباقری معاون سیما که به تازگی طی حکمی از سوی رئیس سازمان صداوسیما به عنوان رئیس ستاد رسانه‌ای رونق تولید انتخاب شد در نشست با اعضای ستاد با بیان منویات مقام معظم رهبری در زمینه رونق تولید، تصریح کرد: تفصیلی‎ترین وظایف این ستاد نکاتی هست که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، هرچند یکی از وظایف ستاد رسانه‌ای رونق تولید، دسته بندی این موارد خواهد بود. ازبرای تحقق شعار امسال تصمیم بر آن شد که ستادی عالی تشکیل شود تا به این موضوع نهادینه‎تر پرداخته شود.

میرباقری از مجید زین‌العابدین مدیر شبکه یک به عنوان قائم مقام ستاد رسانه‌ای رونق تولید، سیاح دبیر این ستاد و نمایندگان معاونت‌های برنامه‌ساز و حوزه‌هایی نظیر اداره کل رابطه ها عمومی و بسیج سازمان صداوسیما به عنوان اعضای این ستاد یاد کرد و گفت: این ستاد باید همه مقدمات لازم را ازبرای سیاستگذاری انجام دهد تا در حوزه برنامه‎سازی و در دو عرصه بودکست و برودبند عملیاتی شود.

وی افزود: نخستین انتظار در نشست پیشین این بود که هر حوزه، ظرفیت‌هایش را در حوزه برنامه‌سازی به دبیرخانه این ستاد عنوان کند و دبیرخانه نیز این فرصت و ظرفیت‌ها را تجمیع و بر اساس آن کنداکتور جامعی ازبرای سال بنویسد تا در بازه‌های زمانی فصلی، ماهیانه و هفتگی تنظیم شوند.

معاون سیما با ارائه گزارشی از ۷ نشست با زیرمجموعه‌های معاونت سیما گفت: در این نشست‌ها ظرفیت‌ها تحقیق شد و شبکه‌ها از قابلیت برنامه‌های روتین در این زمینه سخن گفتند و حدود ۹۰ برنامه ازبرای پرداختن به موضوع رونق تولید معلوم شد.

در ادامه نشست، مجید زین العابدین مدیر شبکه یک نیز از شبکه‌های  یک، دو، سه، چهار، پنج، آموزش و نسیم به عنوان ۷ شبکه که در اولویت اول کار بودند یاد کرد و گفت: با اتکا به اسناد بالا دستی و بندهای ابلاغی در حکم رئیس ستاد در دو زمینه تبیین ارائه چارچوب و مأموریت‌ها ازبرای مدیران این شبکه و تبیین محورهایی که هر شبکه متناسب با مأموریتش بابد به آن بپردازد.

وی از تولید برنامه‌های استعدادیابی در زمینه کار و کارآفرینی و مشاغل تولید خبر داد که به زودی در دستور کار تولید این شبکه‌ها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *